×

 

AcadeMedias dotterbolag Masters of Media till Paris

AcadeMedias dotterbolag Masters of Media till Paris Masters of Media har som enda svenska skola blivit inbjuden att delta i ett " Creative Jam", en tävling arrangerad av Apple som kommer att hållas i samband med deras Expo 2000 mässa i Paris, den 9 - 14 september. Vi har fått möjlighet att delta med 5-6 studenter i denna tävling, där Apple står för alla kostnader när det gäller logi, resa, mat och dylikt. Allt om tävlingen står i texten nedan. Executive Summary The Apple Creative Jam and Creative Forum will bring together Europe's freshest young creative talents and Europe's established creative industry professional, helping enhance the Apple Expo 2000 as an international event. Two interlocked events-one for creative students and one for creative professionals-the Creative Jam and Forum will demonstrate to both customers and the press Apple's leading position in the core Creative Markets segments. Further, it will show that the most creative European talents, both upcoming and well-established, are using Macintosh to create and deliver the hottest content. Creative Jam will be a competitive creative gathering of selected student teams from different European and international countries in the core Creative Markets segments: desktop movies, web publishing, design & print, music & audio, and photography. 50 of Europe's freshest young creative talents, from at least the 8 largest Apple European markets will be brought together in a 3-day creative hothouse, where the Young Creatives will live and work, putting their talents to the test by responding to a defined brief to create a complete desktop movie, including titling, poster, music, still images, and Web site. Country Managers will recruit and select 5 of their country's finest and freshest creative talents from top local universities and creative schools/institutes, selecting 1 participant from each of the key disciplines. Solution partners will be recruited to provide equipment and expertise in the different creative activities. Young Creatives will have their work judged by hot Creative Professionals attending the Apple Creative Forum. They will also an opportunity to meet Apple executives, attend Steve's keynote, and visit Apple Expo. http://www.applecreativejam.com För mer information kontakta: Göran Perpåls, rektor på Masters of Media goran.perpals@mm.se Tel: 0704-40 40 35 eller Ann-Sofie Göransson, studierektor på Masters of Media i Stockholm ann-sofie.goransson@mm.se Telefon: 08-562 156 34. AcadeMedia är ett Internetföretag med inriktning på e-learning. Dotterbolaget AcadeMedia World är en utbildningsportal som innehåller en mängd egenutvecklade och avancerade utbildningar inom ny media- och informationsteknik. Dotterbolaget AcadeMedia Business School blir en ny utbildningsportal med avancerade utbildningar inom kvalificerad management, marknadsföring och projektledning. Dotterbolaget Gravity e-learning erbjuder interaktiv kompetensöverföring och knowledge management, och producerar utbildningssystem på intranät, Internet, CD-ROM/DVD och mobilt Internet. Dotterbolaget MacMeckarna bedriver utbildning inom ny media- och informationsteknik genom bl.a. landets största yrkeshögskola Masters of Media. AcadeMedia är idag SBI-noterat och har ansökt om notering på O-listan. Koncernen har drygt 180 anställda. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/08/20000908BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/08/20000908BIT00570/bit0002.pdf